Man hinner inte med....

Herregud pratade med Ullis häromdagen. Och hon berättade att när dom var i Leksand så mätte Pontus sig 155 cm
Hoooooliii Shiiiit allltså.. Och Dennis 135 cm... Hjälp man hinner intr med. Barnen bara växer i från en utan att man märker de. När jag kom in i grabbarnas liv var dom ca 110 och 98, om man gick på klädes stl..

Herregud..

Ja sen märker man ju nu på Wilma med särskilt på sättet hur hon utvecklas och så, ibland tror hon nog hon är äldre
än hon är. Har börjat märka att hon mer drar sig till att umgås med dom som är äldre, och då kommer oron hos mig. För mer kontroll på mina barn vill jag ha, och i en sån här liten by umgås alla med alla, men tycker ändå att man ska hålla sig till
dom i sin egen ålder. Tiden går så fort ändå, man ska vara barn så länge det går.. Hon är där hon med snart 10 - 11 år. och då får man ta de då. Men hon blir 7 år i höst och ska vara på den nivån också.

Vi har haft lite disskussioner här hemma nu, och visst Wilma tycker en sak och vi en annan, men hon måste acceptera. För oftare och oftare så uppfattar jag henne kaxig och hon använder ett språk som äldre ungdomar gör. som tex. Typ, Soft, Fett mm,. Och de passar henne inte.
Men är väldigt tacksam för att hon är snart 7 år och använder ALDRIG svordomar peppar peppar. Hon tycker själv de låter illa.
Då är man ju värre själv..*fyy* men skönt att hon inte tagit efter de iaf.

Men sen lilleman Hampus då, som ser upp till sina bröder då snappar ju upp allt dom säger, så han är lite kvickare att slänga ur sig nån svordom, vilket låter fruktansvärt på en 3 åring, men vad gör man mer än att försöker få honom att förstå att så pratar man inte. Men Hans bröder är ju ändå 7 & 9 år äldre så klart han ser upp till dom.. Barn e Barn...
Och jag älskar hela min barna skara, dom biologiska som dom som är i min familje närhet.

Wilma har lekt med Julia nu i flera dagar och haft jätte roligt, dom är minst i klassen, vilket dom tycker är lite jobbigt men
jag tycker de är sött, försökte förklara att även om dom är lite kortare och liten så, så är dom snart inte yngst längre eftersom dom börjar ju ettan nu, då blir ju dom nya i F klassen mindre=)




JULIA & WILMA


Nu ska jag ta en kaffe & rök...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0