Allt detta prat....

Hallå Det spelar tydligen fan ingen roll vad man säger eller inte säger, så skapas de intriger bland vissa människor. Och tydligen blir man indragen fast man inte varken sagt eller hört det som de pratas om. För nån vecka sen blev det prat om att nån sagt till mig, och jag har sagt till en annan som sagt vidare. Det är som den viskleken man körde när man var barn de som sades från början blev i slutändan nått helt annat.


Sen blir jag så fruktansvärt irriterad på att folk kan anklaga en för att ha sagt saker men man har ingen möjlighet att prata med dom inblandade och reda ut vad som sagts. Det får mig att undra om man verkligen vill ha reda på sanningen eller tycker att det är roligt när man står och kastar skit på varann och pratet fortsätter gå, men ingen verkar vilja få stopp på det. Man är väl för fan vuxna människor, och saker är väl till för att redas ut. Sen förstår jag inte dom som sätter igång såna rykten som de verkas ha pratats om.
 

Visst förstår jag att dom drabbade blir jätte förbannad när dom får höra saker som inte stämmer. Men samtidigt så måste man kunna tänka efter, för personer som inte ens träffats kan inte veta något om varandra, så ser ingen anledning till varför man skulle prata om någon man inte känner.. Lite bättre finns de nog att lägga energin på. För vad som händer och sker hemma hos andra, vet man inte nått om, och att man sen inte ens bor i samma stad gör ju saken ännu mera uppenbart. Blev så jävla ställd när jag fick höra att jag sagt saker jag inte ens hört, och även om jag skulle hört något sånt så känner jag inte personen i fråga och ser ingen anledning till att tycka de var ett nöje att sprida vidare. Helt sjukt??
 

Sen att jag ska ha skickat sms ang detta, och erbjuder mig då att ta fram från telia de senaste månadernas sms listor för att bevisa att de är skit snack, för de som går att bevisa ska man väl kunna göra de med. Sen att ord verkar stå mot ord och fler och fler verkar vara inblandad gör ju inte de hela lättare.. Men ingen av dom som anklagar en för att ha sagt falska saker, kan ta de med dom som är inblandad utan pratar runt om.. De är svagt.. Jag tycker de är trist att det blivit så här stor soppa av något som jag inte kan förstå varför.. Men kan inget annat än säga som jag ser det. Och till den som startat i gång de hela.. Hoppas du tycker de är roligt att skapa intriger och får ut någonting på det här.. Nu ser manju vad man har för människor omkring sig, de är varken vänner eller fiender. Utan folk som är farlig för allmänheten, som bara skapar bekymmer för sig själv och för andra..

Kommentarer
Postat av: somja

2009-03-10 @ 23:52:38
Postat av: sonja och micke(tupp)

Ja,denna historia elr påhitt..verkar aldrig ta slut!

det e juh mig d hela handlar om. JAG SONJA skulle sjunka sååå lågt,för en killes skull...att börja med ngt sådant,som historien handlar om!! Sanningen kommer aldrig att komma fram:hur elr varför denna historia ens uppstod.Men att Micke får reda på d här när han sitter på bergravning och ditt namn dyker upp samt U och A får mig att bli förvånad.Har aldrig träffat dig,bara hört talas om dig. Sen får jag ett samtal av personen fr Järvsö(du vet nog vem jag menar) och hon säger ett antal ggr att du frågat ut henne om dessa saker för att U har sagt så till dig!! Sen när micke och jag börjar gräva i det hela så nekar allihopa t o m personen fr Järvsö??!!

Nått stämmer inte , och jag tänker inte sitta här å skriva ner hela historien heller för dig för den e rent ut sagt patetisk. Har man inte rent mjöl i påsen och i sitt eget bagage så ska man inte kasta skit på andra. Kan bara komma fram till slutsatsen att allt handlar enbart om avundsjuka!! Och på din fråga varför jag/vi inte kontaktat dig e för att jag fullständigt skiter i vem som startade d hela,jag är en alldeles för stark person i mig själv för att brytas ner av ngt såndant här skitsnack,för sanningen kommer komma fram till slut och då kommer den personen få stå till svars. Som du själv sa så kan sånt här skapa väldiga problem för personen som e utsatt. Och ska man gå ett steg längre så kallas sånt här för förtal/kränkning,vilket e straffbart.Så jag undrar, varför kan inte de som kom på denna briljanta ide´n bara böja på huvudet och be om ursäkt??!! Den som e mest förbannad över detta e Micke,d e juh pga hans förflutna som jag blir "dömd",och han har inte släppt detta. Nog om det här nu, låt dessa tagiska människor fortsätta hålla på,jag bryr mig inte som sagt och e du inte inblandad så tycker jag inte att du ska göra det heller. kanske ska kolla vad du har för människor runt omkring som sagt,för det har jag gjort!! // Sonja/micke

2009-03-11 @ 00:26:11
URL: http://sonjanasstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0